Som ett blommande mandelträd

Sitter i en av skolans soffor och ska spela in mig själv när jag läser en dikt. Vi har datorkunskap och ska lära oss om podcasting. Jag vet precis vilken dikt jag ska ta. Den jag skulle vilja att någon läste om mig...

Pär Lagerkvists dikt

Som ett blommande mandelträd

Som ett blommande mandelträd
är hon som jag har kär.
Sjung du vind, sjung sakta för mig
om hur ljuvlig hon är.

Som ett blommande mandelträd
så späd, så ljus och skär.
Bara du, ömmaste morgonvind,
vet hur ljuvlig hon är.

Som ett blommande mandelträd
är hon som jag har kär.
När det nu mörknar så tungt omkring mig,
kan hon väl leva här?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Någon kommer läsa den för dig. ta det lite bananas bara.

Om du vill kan jag läsa de! (:

2010-10-28 @ 19:27:39
URL: http://stjopid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0